Our Location
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Luchtverontreiniging heeft een aanzienlijke en alomtegenwoordige impact op de volksgezondheid. Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie wordt het nu beschouwd als ‘het grootste individuele gezondheidsrisico voor het milieu’, met als gevolg dat jaarlijks meer dan drie miljoen mensen sterven. Dit is meer dan het dubbele van het aantal mensen dat jaarlijks sterft bij auto-ongelukken.
Gezondheid en veiligheid zijn belangrijk voor ons. Net zoals we Model S en Model X hebben ontworpen om aanrijdingen te vermijden of hun inzittenden te beschermen wanneer dat gebeurt, voelden we ons genoodzaakt hen te beschermen tegen het statistisch relevantere gevaar van luchtverontreiniging *. Geïnspireerd door de luchtfiltersystemen die worden gebruikt in ziekenhuizen, cleanrooms en de ruimtevaartindustrie, hebben we een HEPA-filtersysteem ontwikkeld dat in staat is de buitenlucht van pollen, bacteriën en vervuiling te verwijderen voordat ze de cabine binnenkomen en systematisch de lucht in de cabine te schrobben om elk spoor van deze deeltjes te verwijderen. Het eindresultaat is een filtersysteem dat honderden keren efficiënter is dan standaard autofilters, dat de bestuurder en haar passagiers de best mogelijke luchtkwaliteit in de cabine kan bieden, ongeacht wat er in de omgeving om hen heen gebeurt.
Het luchtfiltersysteem werd getest in realistische omgevingen, van snelwegen in Californië tijdens de spits, tot stinkende moerassen, stortplaatsen en koeienweiden in de centrale vallei van Californië, tot grote steden in China. We wilden ervoor zorgen dat het fijne deeltjes en gasvormige verontreinigende stoffen, maar ook bacteriën, virussen, pollen en schimmelsporen opvangte.
We hebben toen besloten om een stap verder te gaan en het complete systeem te testen zoals we dat op de weg zouden doen, maar in een omgeving waarin we de atmosferische omstandigheden nauwkeurig konden controleren en zorgvuldig kunnen bewaken. Een model X werd in een grote luchtbel verontreinigd met extreme vervuiling (1000 μ g / m 3 van PM 2,5 vs. EPA “good” luchtkwaliteit maximum van 12 μ g / m 3 ). Vervolgens hebben we de valkdeuren gesloten en de Bioweapon Defense-modus geactiveerd.
De onderstaande grafiek toont de daaropvolgende evolutie in vervuilingsniveaus in het voertuig en in de luchtbel. In minder dan twee minuten had het HEPA-filtersysteem de lucht in Model X geschrobd, waardoor de vervuilingsniveaus van een uiterst gevaarlijke 1.000 µg / m 3 zo laag waren dat ze niet detecteerbaar waren (onder de ruisvloer) door onze instrumenten, waardoor ons om onze gasmaskers te verwijderen en frisse lucht in te ademen terwijl we in een bubbel van vervuiling zitten.
Het voertuigsysteem schrobde niet alleen de cabinelucht volledig, maar begon in de daaropvolgende minuten ook de lucht buiten de auto te stofzuigen, waardoor het PM2,5-niveau met 40% werd verlaagd. Met andere woorden, de Bioweapon Defense-modus is geen marketingverklaring, het is echt. Je kunt een bioaanval van militaire kwaliteit letterlijk overleven door in je auto te zitten.
Bovendien reinigt het ook de lucht buiten uw auto, waardoor het beter wordt voor de mensen om u heen. En hoewel deze test toevallig met een Model X werd uitgevoerd, zou hetzelfde gelden voor de nieuwe Model S die nu in productie is.